deCRXgarage

De grootste Honda CRX informatie site van Nederland.

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

OBD conversie

E-mail Afdrukken

OBD0 motor in een OBD1 auto

Methode 1

  1. Gebruik een OBD1-0 ECU conversieharnas met een PR3 ECU.
  2. Gebruik een OBD1-0 conversieharnas voor de verdeler of vervang de stekkers van je OBD1 verdeler naar de OBD0 verdeler.
  3. Voeg een weerstandbox en soldeer de OBD0 injector stekkers aan je OBD1 harness en gebruik de OBD0 injectoren.
  4. Gebruik een OBD0 B16A uitlaatspruitstuk en hang er 2 lambdas aan, of las een extra lambdasensorbung aan je OBD1/2 uitlaatspruitstuk.
  5. Als je geen EX of Si hebt, zorg voor bedrading voor de VTEC solenoid, VTEC oliedruk schakelaar en de Klopsensor (er moet sowiso een klopsensor toegevoegd worden, wat voor auto je ook hebt).

Methode 2

  1. Gebruik een OBD1 ECU (gechipte P28 of P72 of gewoon een P30).
  2. Gebruik een verdeler van een B16a of een B18C (Je kan geen OBD0 ontsteking gebruiken met een OBD1 ECU).
  3. Gebruik OBD1 injectoren (maakt niet uit welke auto, behalve een CX of VX hatch).
  4. Gebruik een OBD1/2 B16A uitlaatspruitstuk.
  5. Als je geen EX of Si hebt, zorg voor bedrading voor de VTEC solenoid, VTEC oliedruk schakelaar en de Klopsensor (er moet sowiso een klopsensor toegevoegd worden, wat voor auto je ook hebt). Ook moet je als je auto een CX model is bedrading voor een 4 draads lambda maken.

OBD0 motor in een OBD2 auto

Methode 1

  1. Gebruik een OBD2-0 ECU conversieharnas met een PR3 ECU.
  2. gebruik een OBD2-0 ontstekings conversieharnas of vervang de stekkers van je OBD2 ontsteking naar je OBD0 ontsteking.
  3. Voeg een verdelerbox toe en soldeer de OBD0 injector stekkers aan je OBD2 harnas en gebruik OBD0 injectoren.
  4. Gebruik een OBD0 B16A uitlaatspruitstuk en hang er 2 lambdas aan, of las een extra lambdasensorbung aan je OBD1/2 uitlaatspruitstuk.
  5. Als je geen EX of Si hebt, zorg voor bedrading voor de VTEC solenoid, VTEC oliedruk schakelaar en de Klopsensor (er moet sowiso een klopsensor toegevoegd worden, wat voor auto je ook hebt).
  6. Zet de stekker van je OBD0 dynamo over op de OBD2 dynamo (Zie afbeelding).

Methode 2

  1. Gebruik een OBD2-1 ECU adapter en gebruik een gechipte P28, P72, P30 of een P72 voor B18C/C1 motoren.
  2. Gebruik een OBD1 B16a of B18C ontsteking met een OBD2-1 conversieharnas of vervang de stekkers naar OBD1 stekkers.
  3. Gebruik de OBD2 injectoren van je auto.
  4. Gebruik een OBD1/2 B16A uitlaatspruitstuk.
  5. Als je geen EX of Si hebt, zorg voor bedrading voor de VTEC solenoid, VTEC oliedruk schakelaar en de Klopsensor (er moet sowiso een klopsensor toegevoegd worden, wat voor auto je ook hebt).
  6. Als je een automaat hebt of geen VTEC, moet je een bedrading voor een 2 draads IACV maken, aangezien de jouwe 3 draads is
  7. Pas de stekkers van je OBD0 aan aan de OBD2 ontsteking (Zie afbeelding).

Methode 3

  1. Gebruik een OBD2 ECU P2T van een 99-00 SI.
  2. Gebruik een OBD2 Ontsteking van een B18C1 of een B16A2, Of een OBD1 ontsteking van een B16A/B18C1 en vervang de stekkers, Je kan geen OBD0 ontsteking met een OBD2 ECU gebruiken.
  3. Gebruik de OBD2 injectoren van je auto.
  4. Gebruik een OBD1/2 uitlaatspruitstuk.
  5. Als je geen EX of Si (99-00) hebt, zorg voor bedrading voor de VTEC solenoid, VTEC oliedruk schakelaar en de Klopsensor (je moet sowiso een klopsensor toevoegen, wat voor auto je ook hebt)
  6. Als je een automaat hebt of geen VTEC, moet je een bedrading voor een 2 draads IACV maken, aangezien de jouwe 3 draads is.
  7. Je moet de CKF ook foppen met de ECU, zodat deze geen foutcode geeft (Klik hier voor meer info).
  8. Pas de stekkers van je OBD0 aan aan de OBD2 ontsteking (Zie afbeelding).

OBD1 motor in een OBD0 auto

Methode 1

  1. Gebruik een OBD0 PR3/PWO ECU.
  2. Gebruik een OBD0 ontsteking met de PR3 ECU van een OBD0 B16A.
  3. Gebruik OBD0 injectoren van een SI/EX.
  4. Gebruik een OBD0 B16A uitlaatspruitstuk een las er 2 bungs aan voor de lambda's.
  5. Voeg de bedrading toe voor de VTEC solenoid, VTEC oliedrukschakelaar, klopsensor en de 2e lambda. Voor een B18C1 motor moet je of een Skunk2 type inlaatspruitstuk maken, of een manier vinden om een geschakelde massa te maken om de IAB's te openen.

Methode 2

  1. Gebruik een OBD1 ECU met een OBD0-1 ECU conversieharnas.
  2. Gebruik een OBD1 ontsteking met een OBD0-1 conversieharnas of vervang de stekkers van van je eigen ontsteking op de OBD1 ontsteking (EX/SI/HF/alle integra's).
  3. Gebruikt OBD0 injectoren en hou de weerstandbox of gebruik de OBD1 injectoren en soldeer OBD1 stekkers op je OBD0 harnas en haal je weerstandbox weg.
  4. Gebruik een OBD1/2 B16A uitlaatspruitstuk.
  5. Voeg de bedrading toe voor de VTEC solenoid, VTEC oliedrukschakelaar, klopsensor en de 2e lambda. Voor een B18C1 motor moet je of een Skunk2 type inlaatspruitstuk maken, of een manier vinden om een geschakelde massa te maken om de IAB's te openen.

Methode 3

  1. Je kan een OBD2 ECU gebruiken, maar ik ga het hier verder niet over hebben, want dit wordt zo goed als nooit gedaan.

OBD2 motor in een OBD0 auto

Methode 1

  1. Gebruik een OBD0 ECU PR3/PWO.
  2. Je moet een OBD0 verdeler met een PR3 ECU van een OBD0 B16A gebruiken.
  3. Gebruik OBD0 injectoren van een SI/EX.
  4. Gebruik een OBD0 B16A uitlaatspruitstuk en las er bungs in voor de 2 lamda's.
  5. Voeg de bedrading toe voor de VTEC solenoid, VTEC oliedrukschakelaar, klopsensor en de 2e lambda. Voor een B18C1 motor moet je of een Skunk2 type inlaatspruitstuk maken, of een manier vinden om een geschakelde massa te maken om de IAB's te openen.
  6. Pas de stekkers van je OBD0 aan aan de OBD2 ontsteking (Zie afbeelding).

Methode 2

  1. Gebruik een OBD1 ECU met een OBD0-1 conversieharnas.
  2. Gebruik een OBD1 ontsteking met een OBD0-1 conversieharnas of vervang de stekkers van van je eigen ontsteking op de obd1 ontsteking (EX/SI/HF/alle integra's).
  3. Gebruikt OBD0 injectoren en hou de weerstandbox of gebruik de OBD1 injectoren en soldeer OBD1 stekkers op je OBD0 harnas en haal je weerstandbox weg.
  4. Gebruik een OBD1/2 B16A uitlaatspruitstuk.
  5. Voeg de bedrading toe voor de VTEC solenoid, VTEC oliedrukschakelaar, klopsensor en de 2e lambda. Voor een B18C1 motor moet je of een Skunk2 type inlaatspruitstuk maken, of een manier vinden om een geschakelde massa te maken om de IAB's te openen.
  6. Pas de stekkers van je OBD0 aan aan de OBD2 ontsteking (Zie afbeelding).

Methode 3

  1. Je kan een OBD2 ECU gebruiken, maar dit wordt zo goed als nooit gedaan.

OBD0 motor in een OBD2 auto

Methode 1

  1. Gebruik een OBD2-0 conversieharnas met een PR3 ECU.
  2. Gebruik een OBD2-0 ontsteking harnas of verwissel de stekkers van je OBD2 ontsteking naar je OBD0 ontsteking.
  3. Voeg een weerstandbox toe en soldeer de OBD0 injectoren stekkers aan je OBD2 harnas en gebruik OBD0 injectoren.
  4. Gebruik een OBD0 B16A uitlaatspruitstuk en las 2 1draads labdas aan of gebruik een OBD1/2 uitlaatspruitstuk en las 2 lambda's.
  5. Als je geen EX of Si hebt, zorg voor bedrading voor de VTEC solenoid, VTEC oliedruk schakelaar en de Klopsensor (er moet sowiso een klopsensor toegevoegd worden, wat voor auto je ook hebt).
  6. Als je een automaat hebt of geen VTEC, moet je een bedrading voor een 2 draads IACV maken, aangezien de jouwe 3 draads is.
  7. Pas de stekkers van je OBD0 aan aan de OBD2 ontsteking (Zie afbeelding).

Methode 2

  1. Gebruik een OBD1 ECU (gechipte P28 of P72 of gewoon een P30)
  2. Gebruik een ontsteking van een B16a of een B18C ( Je kan geen OBD0 ontsteking op een OBD1 ECU zetten)
  3. Gebruik OBD1 injectoren en soldeer OBD1 stekkers aan je OBD2 harnas of gebruik je OBD2 injectoren
  4. Gebruik een OBD1/2 B16A uitlaatspruitstuk
  5. Als je geen EX of Si hebt, zorg voor bedrading voor de VTEC solenoid, VTEC oliedruk schakelaar en de Klopsensor (er moet sowiso een klopsensor toegevoegd worden, wat voor auto je ook hebt).
  6. Als je een automaat hebt of geen VTEC, moet je een bedrading voor een 2 draads IACV maken, aangezien de jouwe 3 draads is
  7. Pas de stekkers van je OBD0 aan aan de OBD2 ontsteking (Zie afbeelding)

OBD1 motor in een OBD2 auto

Methode 1

  1. Gebruik een OBD2-1 ECU adapter en gebruik een gechipte P28, P72, P30 of een P72 voor B18C/C1 motoren
  2. Gebruik of een OBD1 B16A ontsteking met een OBD2-1 conversieharnas of swap de stekkers van je OBD2 ontsteking over op de OBD1 ontsteking of gebruik een OBD2 ontsteking van een B16A of B18C
  3. Gebruik je OBD2 injectoren
  4. Gebruik een OBD1/2 uitlaatspruitstuk
  5. Als je geen EX of Si hebt, zorg voor bedrading voor de VTEC solenoid, VTEC oliedruk schakelaar en de Klopsensor (er moet sowiso een klopsensor toegevoegd worden, wat voor auto je ook hebt).
  6. Als je een automaat hebt of geen VTEC, moet je een bedrading voor een 2 draads IACV maken, aangezien de jouwe 3 draads is
  7. Pas de stekkers van je OBD0 aan aan de OBD2 ontsteking (Zie afbeelding)

Methode 2

  1. Gebruik een P2T ECU
  2. Gebruik of een OBD1 B16A ontsteking met een OBD2-1 conversieharnas of swap de stekkers van je OBD2 ontsteking over op de OBD1 ontsteking of gebruik een OBD2 ontsteking van een B16A of B18C.
  3. Gebruik je OBD2 injectoren.
  4. Gebruik een OBD1/2 uitlaatspruitstuk
  5. Als je geen EX of Si hebt, zorg voor bedrading voor de VTEC solenoid, VTEC oliedruk schakelaar en de Klopsensor (er moet sowiso een klopsensor toegevoegd worden, wat voor auto je ook hebt).
  6. Als je een automaat hebt of geen VTEC, moet je een bedrading voor een 2 draads IACV maken, aangezien de jouwe 3 draads is
  7. Pas de stekkers van je OBD0 aan aan de OBD2 ontsteking (Zie afbeelding)

Methode 3

  1. Je kan een OBD0 ECU gebruiken, maar dit is echter niet aan te raden.


Nieuwe type dynamo met een oude aansluiting, op deze manier hoef je dus geen stekkers over te zetten.

Je bent hier: Startpagina